Viktdagbok

Ett litet sidoprojekt är på gång inför bröllopet - jag ska gå ner i vikt. Hade tänkt börja den 6 februari, och köra stenhårt. Men det känns bättre att ha lite längre tid så jag slutade äta godis den 2 januari. Idag är det dag 3 utan karameller och jag vill slå någon... hårt. Dock visade vågen 1 kg ner imorse, så det känns bra!

Jag har verkligen blivit stor = tjock de senaste åren. Tränar ingenting förutom den vanliga Majaträningen, lyfta elva kg. Äter massor av mat och godis. Men nu är det slut. Jag har varit med i både VV och Viktklubb så jag vet ju hur och vad man "ska" äta. Mycket protein, lite fett, lite kolhydrater.

I siffror:
Tre veckor efter Majas födsel vägde jag 82,2 kg. Det var det lägsta. Sedan har jag klättrat upp till 86,5 (!). Jag skulle vilja väga runt 70 kg, BMI 23 ungefär. Det känns bra att ha fått nog nu, jag  kollade på Biggest Loser förut idag där folk vägde över 100 kg. Då blir ju vägen till målvikten så lång.

Idag vägde jag 85,5 innan frukost. Bra utgångspunkt.

Jag kommer börja träna på Kauif i vår, det ligger fyra minuter hemifrån. Borde bli lättare att ta mig dit då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0