Fredagsmys igen

Vilken härlig dag!

Först mysa med lillkorven (Maja alltså, inte Steve) och äta frukost i lugn och ro. Sedan promenad med Johanna och matshopping i 2,5 timme. Sedan brödbak, kakbak, lätt städning, och fika med mammorna, tre stycken och så jag. Plus fem barn. Skönt med rymligt hus!

Maja slukade en hel burk med ekologisk kycklinggryta, och sedan kom Steve hem från jobbet och fixade indisk mat till oss. Han dukade fint i vardagsrummet med vinglas och rödvin, mat, servetter osv. Så var vi romantiska i tio minuter tills Maja vaknade och skrek. Ja, sen ville hon hänga på upp, så det blev inte så romantiskt mer, men mysigt i alla fall.

Sedan kom Johanna förbi och fick snofsig glassdessert och likör. Vi kollade på Idiocracy och fnissade. Maja sov i min famn. Nu ligger hon i sin säng och jag ska också upp o lägga mig. Imorrn ska vi shoppa hallgolv och spana på övervåningsgolv. I övermorgon smäller det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0