Framsteg

Nu är det bara sju månader och fyra dagar kvar tills jag blir Fru A. Bröllopet har liksom hängt lite suddigt i utkanten av medvetandet, undanträngt av bebisen och husköpet. Den dagliga påminnelsen har varit en utriven, gulnad tidningssida med checklista inför bröllopet från nån dagstidning. Den hängde på frysen i lägenheten, och den har jobbat sig upp till att hänga på KYLEN i huset! Det börjar bli allvar alltså. Sista månaden kommer den nog hänga på badrumsspegeln...

Enligt listan ska vi - med seven months to go - ha klarat av detta:
  • Bestämt datum för bröllopet.     (Check, min födelsedag 2011)
  • Bestämt vilken slags bröllop vi ska ha.     (Check, litet, mysigt, gammaldags)
  • Bestämt hur många gäster vi vill ha.     (Check, runt 30. Jag sa ju LITET.)
  • Bokat kyrka för vigsel.     (Check, Grava Kyrka i Skåre. Den är vit. Det var enda kravet.)
  • Gjort upp en budget.     (Check, budget gjord och spräckt och ökad.)
  • Hittat brudklänning.     (Räknas att man har hittat mönstret och tänker sy själv?)
  • Bokat festlokal     (Check, vi har bokat stugbyn Humletorp)
  • Bokat hotellrum åt oss och gästerna.    (Check, vi bjuder på en övernattning på Humletorp.)
  • Bokat fotograf.     (Nej, inte ens börjat kolla! Har fått ett namn av Johanna, ska börja med att ringa honom.)
  • Satt ihop gästlistan.    (Halvcheck, vi kommer sålla hårt bland kompisarna tyvärr.)
  • Delat ut roller till gästerna.   (Nej, men vi har väl nämnt en lämplig toastmaster/förstatärna typ.)
Ju längre tid som går desto mer viktigt känns det att de som kommer på vårt bröllop verkligen tycker om oss och vill att det ska bli en fin dag och fest. Därför kommer nog inte alla bli bjudna som kanske förväntar sig det, utan bara de närmaste, varmaste vännerna. När man är så få som vi blir varje gäst extra viktig. Det kommer inte att gå att gömma sig i den grå massan precis! Och jag vill inte ångra mig efteråt... :)

Vi var på rekognoseringsrunda på Humletorp idag och träffade ägaren Kurt. Mycket skön man, fick förtroende för honom på en gång. Dessutom kom han med förslag på underhållning som vi inte hade tänkt på. Allting känns så mycket bättre nu sedan man varit där. Det kommer bli bättre än jag trott! Och det är ju så underbart vackert där så man blir helt lycklig i själen!


Bild från min födelsedag, vi var på Humletorp och fikade.

Strandkanten, bredvid finns bastu och vedeldat badkar...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0