Mission accomplished

Har precis skrivit klart och skickat in sista uppgiften till engelskan! Imorrn är det sista lektionen! Sen har jag förhoppningsvis 4,5 nya prasslande poäng klara och bara två kurser kvar att avsluta. Piece of cake! Det var väldigt skönt att jag bestämde mig för att skärpa mig. Känns bra. Nu ska jag uträtta storverk!

Och eftersom jag inte bara kan göra lite så tänker jag göra mycket! Funderar allvarligt på att sy min egen brudklänning. Inte för pengarnas skull, utan för att jag vill ha en speciell modell. En Regencyklänning! (Ja, alltså en sån som alla har i Jane Austenfilmerna). Moa - jag vet att du förstår mig!

Men innan jag skaffar hem mönstret och köper tyg ska jag ta mig till några bröllopsbutiker och leta efter den modellen eller ett vettigt alternativ om det inte funkar att sy själv. Jag kan typ raksöm, räcker det? Kan backa också!


En sån klänning är det!!!

Kommentarer
Postat av: Mina

Hej Christin, vilken mysig blogg du har! Kanske vet jag en affär som skulle kunna ha en klänning i stilen du söker. Den heter Loni och ligger i gamla stan. Jag köpte min brudklänning därifrån. Jag tror inte att den var extremt dyr men naturligtvis handlar det om tusenlappar. Man kan se det hon gör på två länkar:

http://www.vitabymilo.se/

http://www.loni.se/

Om du vill kan jag rota fram en bild på min klänning också så kan du se modellen.

Jag har också köpt en second handbrudklänning från typ sjuttiotalet som du kan få låna om du vill. Kan skicka bild om du vill.

Kram kram Mina

2010-05-27 @ 23:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0