Insikt

Sitter och bläddrar igenom bilder från de senaste månaderna och plötsligt går det som en våg av värme genom mig. Fy tusan vad jag har det bra! Jag har världens snällaste och sötaste bebis, jag är förälskad i min (blivande) man och det är besvarat, vi bor i ett trevligt hem och har pengar så vi klarar oss. Vi har gott om riktigt bra vänner, nya som gamla. Och vi trivs med våra jobb för det mesta.

Jag är tacksam för många saker i mitt liv: Maja, Steve, familjen och vännerna. I ljuset av det känns mina bekymmer ganska futtiga, att jag behöver tappa några kilo (15!) och att det där med varannanveckasvårdnad inte alltid är så lätt, att jag behöver komplettera några kurser i engelska...ja det var väl allt.

Just nu är jag särskilt tacksam för att katten Samson har fått ett nytt hem hos en kvinna i Kristinehamn. Han kommer få vara både inne och ute, och bli ompysslad som han gillar och förtjänar.

En framtida sak som jag vet att jag kommer vara tacksam över är när Maja börjar sova hela nätter utan matpauser. Och jag hoppas att det händer innan jag börjar jobba. Kan bli lite slitsamt annars att mata henne kl två och kl fyra och sedan gå upp kl sex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0