Dopet

Jag gör en liten bildsammanfattning av Majas dop.

Det var den nionde maj 2010. Maja fyllde fem månader och skulle döpas...:

Här sitter Poppe, Maja och jag i kyrksoffan och väntar på att det hela ska börja.

Syrran är gudmor och bar fram lilla dopbarnet/5månadersMaja.

Maja tittade intresserat på prästen. Kusin Thea ville vara med, notera hårfärgen!
Hon skulle kunna vara min unge...

Prästen Anne-Mette döper Maja som inte sa ett pip. Vi hade givetvis övat
flera gånger i badbaljan så det där var inget tyckte hon.

Maja Edit Christina hälsas välkommen in i Familjen.

Jag tar bistert emot dopljuset och lovar att tända det och prata med Maja om hennes dop.
Just nu står det på köksbordet. Otänt. Men vi ska verkligen tända det. Lovar.

Farmor, mormor, morfar...

Söta Maja får en klapp av kusin Thea.

Fotooption, jag, Maja och gudmor Terese. Majas andra gudmor, faster Ulrika,
var hemma i Japan och kunde inte vara med.

Trötta men lyckliga, med nydöpt liten flicka...

Dopkaffe i föreningslokalen, rosa, vit och ljusgrön dekoration.

Världens snällaste kompisar, Johanna och Moa, hjälpte till i två dagar.

Maja bytte till partyklänning, ljusblå folklore med rosor, ursöt!

Det fanns tårta, som jag tyckte funkade bra som femmånaderstårta också!

Jättemånga fina presenter! Tack alla snälla släktingar och vänner!

Dopdagen avslutades med blöjbyte på skrikig, övertrött baby. Jag var också helt slut...
Men vi är glada att vi fixade det, det var en dag att minnas. Sen får vi se hur mycket hon kommer gå i kyrkan förstås.



Kommentarer
Postat av: Moa

Jag var inte dåligt snygg på den bilden du:)

2010-07-01 @ 21:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0