Sätta fart

Snart har jag varit mammaledig i tre hela månader! Och det är verkligen som folk säger, min hjärna är helt mosig. Fast jag tänker inte skylla på amningshormonerna, snarare är det sömnbristen som gör det. Att inte få sova en längre period i sträck utan bli väckt var och varannan timme och då behöva vara aktiv - lyfta bebis, byta blöja, trösta, hitta nappen - gör att man aldrig känner sig riktigt utvilad. Fast det är ju snyggt med ringar under ögonen, och charmigt att glömma sitt barns namn...

Hursomhelst måste jag börja skärpa mig! Jag har tre kurser kvar att avsluta i engelska och jag måste bli klar innan sommaren. Har kontaktat kursansvarige Åke på KaU, och han är fullt med på att jag kommer lämna in uppgifter under våren. Jag kan inte svika Åke, eller mig själv! Och tänk om det blir inventering av våra tjänster och det uppdagas att jag inte är klar... då kan jag få sparken. Då saknar jag nämligen behörighet att undervisa i engelska. Det får inte hända! Känner hur motivationen bara strömmar in i huvudet. Ska bara vila lite först :)


Pigga mamma och Gullemaja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0