Normaaal!

Jag kollade blodtrycket idag, och det var normalt! 135/85, yihaa! (140/90 räknas som högt)

Tänkte beskriva en dag som mammaledig - fast "ledig" är inte en bra beskrivning:
  • Vaknade och ammade kl 6.00 till 7.30. Bytte blöja, klädde på, torkade spy och tröstade mitt gråtande barn.
  • Ringde vårdcentralen kl 8.00. Steve och Poppe åkte till jobbet/dagis i samma veva. Fick tag på min husläkare och bokade tid. Satte i linserna.
  • Maja var ledsen ca 9.00-10.00. Ammade, tröstade, torkade spy, bytte Majakläder.
  • Skyndade mig upp, snabbtvätt, fixade frukost, satte igång en tvätt. Maja var hungrig igen vid halv elva.
  • Sminkade mig och åt frukost i sängen medan jag ammade, börjar lära mig tekniken nu. Klar vid elvasnåret.
  • Packade den nya skötväskan vi fick i present på Majas enmånadsdag. Klädde på Maja overall.
  • 11.30 gick vi till MVC för att kolla blt. Kom in vid 11.50. Klart 12.05.
  • Hälsade på Steve på jobbet, åt frukt. Alla gullade med Maja. Ammade och bytte blöja.
  • Hemma igen halv två. Värmde matlåda till mig, Maja sov. Åt vid tvn.
  • Ammade vid tretiden, somnade med bebis på bröstet. Hon spydde mig på halsen.
  • Steve kom hem vid fem, tog loss Maja från mig så jag kunde komma upp. Hängde tvätt, städade, bäddade, åt kvällsmat, vek tvätt.
  • Badade Maja vid sju, det gillar hon! Ammade. Fick besök av Agneta och Madeleine, Maja fick fina bestick i present!
  • Steve tog hand om Maja vid nio så jag kunde gå och duscha bort allt spy. Ammade innan.
  • Gick och la mig halv elva. Nästa amning blir i natt vid tvåtiden.

Kommentarer
Postat av: Anette

Kära du,oj vad du ammar. Ta detta på rätt sätt men det verkar som hon har överskottskräkningar av all amning.Viss erfarenhet får jag nog säga att jag har utan några läkarstudier. Men efter flera år på en barnakut så...... Man ska ju inte glömma dock att småpluttar kräks ju faktiskt. Mina har aldrig gjort det (låter ju som jag skulle vara en superstjärna o så är inte fallet) Har ammat mina var fjärde timme och tyckte ALLTID att det var en underbar stund med bebben.

Hon e verkligen söt lill-Maja!!

Kram Anette

2010-01-13 @ 19:47:59
Postat av: Agneta

Nu var ju Maja en liten bebis så jag förstår att Christine vill mata henne. Sen får jag väl hålla med om att du kanske har lite rätt. Jag la Edvin vid bröstet så fort han lät nästan för då blev det ju tyst och skönt :-) Men han spydde som en gris. Men då hade man ju fått höra att 4 tim var stenåldern. De ändrar hela tiden. Man får prova sig fram. Sen är väl inte alla magmunnar "klara" på alla bebisar.

Vilken dag du haft innan vi träffades. Hon var helt underbar den lilla, den skulle man kunna låna :) Pressenten var bara ynklig men jag visste inte vad jag skulle köpa när du hade så mkt kläder. Sen är ju denna månad inte fet efter Födelsedagar i dec och jul och nyår. Jag vill heller inte begära "lena" lägga något då du är "min" kompis.. men det kommer kanske mera ;-)

Ha det bäst om vi får kommer vi v 6 mån,Tis.

Kram Agneta

2010-01-14 @ 21:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0