Framsteg

Nu när jag inte bloggar så ofta blir det att man samlar på sig "milstolpar" i Majas korta liv. Vi har t ex testat att mata med flaska, efter att ha handmjölkat ur en av tuttarna. Det gick fint, hon fattade precis!



Gav henne bara 70 ml och frös in resten. Sen fick hon amma tills hon blev mätt. Bra att vi kan hjälpas åt med matningen. Och bra att hon klarar att äta från flaska, särskilt om hon skulle bli sjuk och inte orkar suga på mig.

Maja har också fått en lekplats, ett täcke på golvet med leksaker.



Vi hade jätteskoj med alla skallror, speglar och bollar. Eller ja, Maja blev väl överstimulerad för hon somnade ganska snabbt. Men jag hade kul!

Sen har vi testat Babybjörn också, den funkar en liten stund i taget. Sen börjar hon gråta och vill ner. Jag får grymt ont i ryggen av den, behöver nog öva mera!



Och så har vi myst en massa, det är ju liksom det man gör med sin sexveckorsbebis...







Kommentarer
Postat av: Agneta

ÅÅÅHHHH hon är ju juvlig hoppas jag kan få hålla lite till V.6 (om rummet är ledigt som vanligt ;-))



Tänkt om jag kunnat ta med Hilma finns nog ingen mer bebistokig person.

2010-01-25 @ 20:00:55
Postat av: Chris

Klart du får hålla! Jag har inte fått svar om rummet än, men det brukar ju inte vara några problem. Smsar när jag får besked!

2010-01-26 @ 23:53:54
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Anette

Oj,oj,oj. Undrar om man någonsin kommer över suget efter en liten bebbe, eller vad säger du Neta?

Men nej, inga fler barn här. Hoppas jag får träffa lilla söta Maja och dig innan hon är tonåring. Om jag åker till Karlstad för att hälsa på Totte så ringer jag dig Christin. Som det är nu e det mest Totte som kommer till oss då han o Hanna är Olivias gudföräldrar.

Kram Anette

2010-02-02 @ 11:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0