Första leendet

Jag har inte bildbevis, men vittne! Maja log idag för första gången! Hände när jag var och fikade med Sofia på uni, hon såg det också. Stort smajl i nån sekund. Hoppas det händer fler gånger nu...

Vi var på BVC idag, lilltjejen börjar bli stor - 4500 gram exakt. Hon går upp nästan 300 gram i veckan och ligger mitt på kurvan nu. Kanske börjar plana ut lite nu, och behöva mindre mat. Hoppas hoppas. Tror att hon är 56 cm lång, hon sprattlade så det inte gick att mäta riktigt. Det märks på kläderna, snart dags att byta storlek igen. Idag är Maja sex veckor och sex dagar, helt otroligt vad tiden går fort! Och ännu mer otroligt att hon är lika stor som en del nyfödda jättebebisar. Jag skulle aldrig klara att få ut henne så stor som hon är idag! Oceaner av smärta...

Just det, en annan nyhet: Vi bytte blöjstorlek från 1 till 2 idag, från newborn till mini. Maja är inte längre nyfödd även om det känns som så nyss vi fick henne. När hon var alldeles ny, innan jag ens fått henne i famnen, så viskade jag till henne: "Dig ska jag älska så länge jag lever." Och det är precis så det känns. En ofattbar kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0