En månad

Idag fyller Maja en hel månad! Det innebär att det har gått 31 dagar sedan jag klämde ut henne, en ofattbart lång tid. Jag har varit Mamma i en hel månad och lärt känna mitt lilla pyre ordentligt. Nu har man koll på de olika skriken (hunger, bajsblöja, smärta, tappat nappen, spy på gång) och ser hur bebis bara blir större och tjockare för varje dag. Börjar bli mer avslappnad med henne, nu kan hon skrika en liten stund utan att jag blir hysterisk t ex.

Eftersom det är en tolftedels födelsedag idag så hade vi kalas. Jag hade köpt massa presenter till Maja, Poppe, Samson och mig och Stefan. Hade bakat bullar och kakor och en tårta, och vi sjöng Ja må du leva och hurrade. Bebis sov, skrek och åt sig igenom hela partyt.

(Vi hade bjudit in både släkt och vänner, men oturligt nog kunde ingen komma. Bättre lycka nästa gång, mer tårta till oss!)


Maja var ledsen (utsvulten)...                    Sedan åt hon...        

... och somnade.                                       Missade sin tårta.

Storebror hjälpte till med paketen.

Tårta med jordgubbsmousse och godispynt!

Gifflar med rosa strössel och marshmallowskakor.

Vaknade till slut i mammas famn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0