Amningsråd

Tack för tipsen, Nett och Neta :) Det är jättebra att höra hur andra gör, själv tar jag en dag i taget här och lär mig på vägen. Blir nog en del misstag tyvärr...

Idag har jag dragit ner på amningstillfällena. Istället har jag kört med napp, promenad i vagn och babybjörn. Hittills har Maja bara spytt direkt efter matning, inte flera gånger efteråt. Underbart! Fast jag undrar hur mycket hon får i sig? Det är inte långa stunder hon tuttar, och brösten är fortfarande spända efteråt. Antingen äter hon väldigt lite, eller så har jag alldeles för mycket mjölk. Funderar på att pumpa ur och spara i frysen, men då ökar väl produktionen ännu mer. Kanske kan börja sälja mjölk? Fast inte så länge jag äter blodtrycksmedicin... Men sen, så gör man ju en god gärning för små för tidigt födda bebisar på avdelning 10. Dessutom får man låna pump gratis om man säljer mjölken.

Har insett att jag matar i Maja för min egen skull inte bara för hennes skull. En timme efter matning är brösten hårda som bollar och spänner och kliar. Och läcker. I natt när jag bytte på henne strålade mjölken ner från båda brösten samtidigt och blötte ner henne, skötbordet och blev en pöl på golvet. Fick luta mig över handfatet tills de slutade. Kände mig mer än vanligt som en ko. :) 




Kommentarer
Postat av: A

2010-01-21 @ 20:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0