Mammigt

Först var det kaotiskt och omtumlande att vara mamma. Bebisen var så liten och skör. Rutinerna var nya. Det mesta handlade om sömn och mat för både Maja och mig.

Efter nån månad blev jag rastlös och lite deppig. Hade hela tiden en känsla av att något skulle ändras, som om mammaledigheten skulle ta slut och jobbet börja. Och det var superkallt ute så man knappt kunde gå ut.

Idag fyller Maja två månader! Hon är 62 dagar gammal och väger över fem kilo. Vi har lärt känna varann, och hon gillar mig massor. Nu får man stora smajl och hon har börjat jollra. Jag vet när hon är hungrig och när hon är trött, och jag vet hur jag ska söva henne. Känslan att något annat väntar har gett sig, nu kan jag äntligen njuta av ledigheten! Det är helt fantastiskt att vara med min bebis, hon är som en del av mig. Det är som en förälskelse, jag tänker på henne typ hela tiden och beundrar allt hon gör.

Dessutom har mitt sociala nätverk växt, och det har dykt upp flera mammakompisar som är jättemysiga! Så mina dagar är fyllda av bebismys, mammaträffar, TV-program, shopping och promenader. Livet är härligt!


På Pernillas examensfest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0