Avund

Hela dagen har jag fått små meddelanden från gänget som dragit till Åre: De åker skidor i 28 minusgrader, dricker jäger på after-skin, det finns en barnsäng i stugan så Maja kunde ha följt med, lyssnar på häftig musik mm. Nu ringde de videosamtal så jag fick se dem dansa runt på after-skin.

Jag är avundsjuk!!! Vi valde att stanna hemma eftesom vi inte visste hur det skulle bli med bebisen, när de andra bokade stuga i somras så trodde jag ju fortfarande att jag skulle gå över tiden två veckor. Då skulle Maja bara varit tre veckor gammal typ, inte åtta som hon fyller idag. Inte så bra att släpa med en liten bebis till kalla fjällen...

Fast jag är lite glad att vara hemma, nog för att vädret suger här med snökaos och minusgrader, i Årefjällen är det minus 25 och över! Jag hade aldrig i livet gått ut i sån kyla, utan suttit inne och kollat på TV eller bastat. Nästa år blir det nog en tur, eventuellt till Österrike. Kanske ska kosta på mig en skidkurs, börjar kännas fånigt att inte åka slalom. Undrar om mormor och morfar vill vara barnvakter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0