Vecka 25+4 (26)

I början av graviditeten var jag halvhysterisk och hade koll på typ allting. Nu när det har gått ett halvår så har jag tröttnat lite. Visst, jag tar fortfarande magkort varje vecka, men det är inte så noga vilken dag det blir. Magen ser ju rätt lika ut...

Nu har det dragit ihop sig till första barnmorskebesöket sedan inskrivningen, i alla fall. På onsdag är det dags att mäta magen för första gången. Och kolla blodtrycket. Det är lite pirrigt! Hoppas att magen är normalstor, och att blodtrycket inte har blivit skyhögt. Jag har faktiskt gått upp hela 1,3 kg i vikt sedan "all time low" för tre veckor sedan. Eller fyra? Minns inte. Men det känns som om det bara säger slurp och försvinner in i kroppen, för jag har blivit ännu lite smalare. Jaja, har ju typ tio kilo kvar innan jag börjar bli för smal, så det är nog inget att oroa sig för. Och det är ju ingen katastrof att stå still i vikt så länge bebisen växer. Tror att det kommer lösa sig, än är det femton veckor till födseln. (Eller tretton om den kommer tidigt, sjutton om den kommer sent.)

Bakmaskinen v 24+1

För kort tröja, v 25+1.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina kort på magen som börjar bli stor o fin :)

2009-09-13 @ 10:31:15
URL: http://johannagbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0