Utflykt

Jag har varit på utflykt till Vidön söder om Karlstad och hälsat på min nya gravidkompis. Eller ja, jag hoppas att vi kommer fortsätta träffas när vi inte är gravida också! Hon har bara dagar kvar, jag har ju skitmånga veckor...

Hon och hennes kille bor i ett jättegulligt hus, med stor trädgård och grönsaker och blommor. Ska definitivt köpa ett blåbärsträd och plantera när vi skaffar hus. Det har hon!  Vi tog en promenad längs gator och landsväg ute på landet, och fikade vid en lummig fotbollsplan (utan spelare). En granne gick förbi och bytte några ord. Solen sken. Det var så lugnt och fridfullt...

Nu är jag jätteavundsjuk! Vill också ha hus, med trädgård och snälla grannar. Hoppas att huset vi ska titta på är sådär mysigt och bra! Och att ingen annan vill ha det...

Det enda som blir lurigt är väl att varken Steve eller jag är nåt vidare trädgårdsintresserade. Han säger dessutom att han är allergisk mot gräs, så det blir nog jag som får klippa och fixa gräsmattan. Jaja, det är smällar man får ta, alternativet är ju att inte ha gräs alls, grus eller asfalt är ju också fint. Eller bark. Trädäck över hela trädgården. Finns många lösningar!

Nu ska jag ta tag i lite skolarbete, har precis rättat klart ett läxförhör åt åttorna. Ska fortsätta med att sätta ihop ett texthäfte till ett tema jag ska köra i svenskan. Tyvärr har min inspiration bara dött, så vi får se vad som händer. Annars ska jag hänga tvätt, ordna en arbetsplats, städa toan, dammsuga, hångla... Finns massor att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0