Nice vecka

Förra veckan var ganska stressig och deppig. Men jag fixade den, och fick gjort det allra mesta som jag skulle.

Den här veckan är rena drömmen om man jämför:

Måndag: Alla uppgifter är tillverkade mer eller mindre. Hade en och en halv lektion och satt sedan på en fotbollsplan och vaktade en kontroll under orienteringen. Fast inte skönt att tillbringa 3,5 timmar i skogen med halv storm, ömsom sol och moln, och elever som aldrig blev klara. Uteliv är inget för mig, som alla vet. Åt lite blåbär och lingon i alla fall. Och var toktrött när jag äntligen kom hem.

På kvällen kom min gamla klassis hemifrån och bodde över i gästrummet. Fick en present, en äppelgrön Iittala-ljusstake som passade fint in i Iittala-samlingen. Nice!

Tisdag: Hade alla lektioner som vanligt. Eleverna var ganska slöa och mosiga, det verkar som om orienteringen sög musten ur dem. Fick en hel del gjort, bl a skaffade mig en ny barnmorska, nummer fyra i ordningen... Var toktrött hela dagen, så jag åt en massa smågodis för att pigga upp mig. Funkade inte :(

Hemma fick vi besök av farmor Ninni, och fikade med henne. Sen la jag mig på sängen och sov en stund.

Onsdag: Imorgon har jag en lektion, sedan långrast, sedan klassråd med mina elever, sedan stormöte med mellanstadielärarna.

På kvällen kommer min nya gravidkompis och hälsar på (om hon inte har värkar, bara en vecka kvar) och vi ska äta äppelpaj!

Torsdag: Studiedag, ska sitta från åtta till fyra i Folkets Hus och lyssna på inspirerande föredrag om Kristinehamns historia. Vi får lunch! Mycket rofylld dag.

Fredag: Omtest av blt, hoppas att det har sjunkit! Lektioner som vanligt, fast har planerat in ett läxförhör i tävlingsform åt sjuorna, och film sist på dagen. (Ninas resa, den tråkigaste skit jag någonsin har sett. Erbjöd eleverna att slippa se den, men de ville prompt göra det. Suuuck.)

Dags för Poppe att flytta till sin mamma, vi lämnar honom på dagis på morgonen så hämtar hon på eftermiddagen.

Heeeeelg!

Värsta slappveckan i min värld! Fast när jag skrev ner det så ser det rätt fullt ut ändå... hmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0