Jobbhelg

Den här helgen har jag vikt åt rättning och förberedelser. Inte så kul men nödvändigt. Dessutom har jag börjat grunna på en förmaning åt min lata åtta (alla är inte lata, men många och det blir negativ stämning). Ska skriva ner några stödord så jag inte glömmer något. Känner mig som en bra fröken, faktiskt, som tar ansvar för deras utbildning, men de behöver få höra några Sanningar:
  1. Det spelar ingen roll hur mycket jag lär ut om de vägrar lära in.
  2. De lär sig för sin egen skull, inte för min.
  3. Finns det inget underlag kan ett betyg inte sättas.
  4. Om man skolkar missar man viktig information som ska hjälpa en att klara uppgiften.
  5. Om man slöar på lektionen missar man chansen att få proffshjälp av en utbildad pedagog.
  6. Deadlines är till för att följas. Efter en deadline startar nästa uppgift, och då släpps det ingen mer lektionstid till den gamla uppgiften.
  7. Om man har så svårt för ämnet att man inte hänger med alls måste man visa det. Om man struntar i att lämna in uppgifter riskerar man att inte få den hjälp man behöver. Se punkt 3.
Ja, lite så tänkte jag ta upp. Any comments? Babydarling kanske har någon synpunkt?

Nu är det dags för lunch, tvagning, tur på stan och sedan rättning igen och tillverkning av instuderingsfrågor.

Betyg i vinter? Hur ska det gå???

Kommentarer
Postat av: Maria

VÄL RUTET, säger babydarling =)

Håller med om alla punkter. Viktigt också att förmana om arbetsro, om folk sitter och pratar och stör så att kompisen missar betyg så är det faktiskt för jäkla oförskämt och respektlöst.

Hoppas allt går bra och att du får upp studiemoralen. PUSS på dig!

2009-09-28 @ 19:36:35
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0