I'm in love with a...

Nu ere dags igen! Ännu ett kanonhus har kommit ut på hemnet.se! Bra storlek, underbar planlösning, fint renoverat. Det ligger på Kronoparkens villaområde, fast lite på fel sida om stora vägen tyvärr. Men det är inget stort problem, för det ligger så långt upp att nästan bara bussen är där och slirar. Ligger på ungefär samma avstånd till uni som vi har nu, så Steve kan fortfarande promenera till jobbet. Dessutom håller man på och bygger en ICA Kvantum någon kilometer bort, helt perfekt!

Det jag gillar med planlösningen är att det är som två sovrumsavdelningar, att det är enplans (mindre risk för fukt + inga trappor), att det finns braskamin och badkar, att det är två rejäla badrum varav ett ligger precis bredvid ett sovrum. Och köket är jättemysigt, kul med lite färg och liv!

Jaa, vi får väl se om vi ger oss in i en budgivning. Ska på visning den 16/9. Det kommer garanterat vara fler som är intresserade, så vi får ha is i magen. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo där, det är ett fint villaområde som påminner lite om där jag är uppväxt. Vi vet redan två familjer som köpt hus och flyttat in i området, så förhoppningsvis finns det barnfamiljer att umgås med. Kul för Poppe och lilla Knyttet att få kompisar i närheten.

Jag har så bra känsla när det gäller det här huset! Det pirrar i hela kroppen, ungefär som när vi hittade den här lägenheten. Och den blev ju vår ganska snabbt och har funkat fint. Men kanske är det dags att skaffa större? Eget rum till båda kottarna när det behövs, ordentligt med plats för barnvagnen, och alla tusentals andra saker. Och ingenting behöver fixas sådär i brådrasket, även om badrummen är omoderna så är de åtminstone i ljusa färger. Resten verkar under kontroll, och de flesta väggar är målade så det är bara att häva på ny färg när man tröttnat. Precis som jag vill ha det!


Kommentarer
Postat av: J

Jag gillade det huset med :) såg jätte fint ut bra planlösning och som du skrev inget akut som måste göras. Hoppas de ser bra ut på visingen !

2009-09-06 @ 11:09:41
Postat av: Sofia

Jättefint! Köp köp köp!

2009-09-06 @ 19:18:06
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0