V 32+0 (33)

Min lilla gumma blir allt äldre i magen. Skulle vilja se hur hon har det därinne, lite svårt att veta utifrån. Dessutom sparkar hon mer och mer sällan, istället pressar hon sig mot olika ställen i magen, typ utanför höger revben och långt ner i vänster ljumske. Inte så behagligt, och ibland är det svårt att få luft.

Hon har börjat hicka också, det har jag väntat på! Har bara hänt ett par gånger än, men känns fränt. Som om nån smäller bubblor i magen typ. I någon minut, typ en i sekunden, rytmiskt. Fast det går tyvärr inte att känna utanpå.

Ska erkänna att jag trodde att magen skulle vara större och mera ohanterlig vid det här laget, med tanke på att syrrans första dotter föddes runt den här veckan. Det är ju ett fullgånget barn som ligger därinne, nu ska hon bara växa en bit till och fetta på sig ordentligt. Är lite rädd för att det ska bli en fyrakilosklump, det lär ju märkas på magen i så fall. Sista veckorna kanske jag får ha stöd för att inte tippa framåt!

Idag har hon varit aktiv, småsparkas i höger sida och den älskade vänsterljumsken. Fattar inte hur hon kommer ner där, men livmodern är väl töjbar. Det märks annars att magen har höjt sig, den är inte lika päronformad som i början utan mer fotbollig. Kulmen kommer i v 36, sedan sjunker den igen och bebisen börjar vända sig neråt. Hoppas att jag kan gå tiden ut utan problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0