Julshopping

Har handlat tyg på Jotex hemsida för över 600 kr! Här ska bli julfint... Det kommer om nio dagar så jag har gott om tid att sy och fixa i ordning innan bebis och julafton. Hoppas jag.

Moa, kommer du hit och bakar i år igen? Eller får jag klara mig själv? I så fall blir det lussekatter och pepparkakor. Poppe önskar sig ett pepparkakshus i form av en biltvätt, ett härligt projekt!

Jag drömmer om en mysig, fridfull jul med massa stämning.Det har varit lite dåligt med det de sista åren, jag har mera gjort saker pliktskyldigast och egentligen drömt om en resa till värmen med Steve. För oss blir ju julen lite hattig, och en jävla massa åkande på hala vägar till familjerna. I år blir det tvärtom, vi ska vara hemma hos oss. Poppe kommer på juldagen, mina föräldrar också. Då ska vi även bjuda över Steves föräldrar på julfirande hos oss.

Allting blir ju liksom på stand-by eftersom vi inte vet när lilla Knyttet behagar titta ut. Men om jag känner mig rätt så kommer jag vara grymt osugen på att åka bil i v 42 så därför stannar vi hemma. Skulle kunna tänka mig ett hett skumbad med min man och lite alkofri champagne på julafton... mmm...

Julmat hemma känns mindre viktigt, däremot ska vi på julbord någonstans i Värmland har jag bestämt. Perfekt att sätta sig vid dukat bord och bara njuta! Steve och jag har brukat ta en lillsemester runt jul de senaste två åren, men det får vi nog hoppa över i år. Men det borde ju finnas bra julbord här i trakterna också, vi bor ju mitt i värmländska trollskogen med älg och björn överallt. Ska kolla lite...

Hur ska du fira jul i år?


Våra blivande julgardiner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0