Damn it!

Asså dessa hormoner!

Från superglad och mysig ena dagen till deppig nästa! Just nu känner jag mig så eeensaaam... Började fundera på hur det kommer bli under mammaledigheten, vem ska jag leka med då? Det är verkligen inte bra för mig att ha lov, jag mår bättre av att jobba och hålla igång.

Fast visst har saker och ting förändrats i bekantskapskretsen, Moa som jag kunde träffa precis närsomhelst bor ju i Stockholm nu och har lämnat ett stort hål efter sig. Emma jobbar heltid, jag också. När vi kommer hem på kvällarna är vi döda sillar, man orkar typ fixa lite mat och sedan parkera i soffan. Plus att jag är med barn, så jag blir nog extra trött. Dessutom är i stort sett varenda helg uppbokad fram till jul, och jag behöver vila... Så egentligen är jag inte ensam, jag har fler kompisar än jag hinner umgås med.

En annan sak som man faktiskt kan få bli lite deppig över är vår nya barnvagn. Hämtade den igår på väg till Fia. Inga problem alls, tills jag skulle provköra den. Då är framhjulen jättekonstiga och hela vagnen skakar som sjutton. Tur att det inte låg någon bebis i den... Så det var bara att packa in den i bilen igen och åka tillbaka till affären. Där wobblade den också när de provkörde, skönt det så att de inte trodde att jag hittade på. De skulle ringa när den var lagad/de hade fått en ny. Tur att det är sju veckor kvar till bebis...

i förrgår pajade micron också, min fina LG som jag fått av föräldrarna i julklapp för tre år sedan. Dags att köpa en ny. En mindre modell tror jag, behöver bara kunna värma mat typ. Och micropopcorn.

Hoppas att idag blir en mer turig dag! Ska laga lunch till Steve, städa lite, storhandla på Willys, och sedan åka till Pernilla i Karlskoga. Kul att träffas och att få se lägenheten!

Imorgon åker jag till Moa i Stockholm! Lilla jag i storstaden, vad ska jag ha på mig??? Ska bli kul att träffas, det var ett tag sedan sist. Fast blir nog inget vilt partyliv, på eftermiddagen börjar jag få sammandragningar om jag rör mig för fort. Lite svårt att gå på krogen då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0