V 33+0 (34)

Nu har jag tröttnat på allvar. Okej att det var jobbigt att må illa massa veckor, men jag skulle hellre byta tillbaka till det än ha det som nu. Nu gör det ju ont! Det hugger i sidorna när bebis sparkar. Det värker i lungorna, i natt drömde jag att jag svalt ett handtag till en barnvagn som spände ut hela bröstkorgen. Halsbränna, sura uppstötningar, ont i ryggen, svullna händer och fötter. Allt är jobbigt!

Dessutom är jag hemma från jobbet ett par dagar med en seg förkylning. Ska dit imorgon, hoppas att jag är bättre då. Har massor av omdömen att skriva så har helt enkelt inte tid att vara hemma längre.

Ska prata med min chef också, har nästan bestämt mig för att sluta jobba en vecka innan avslutningen. Ska det vara så här jobbigt mot slutet så kommer det bli en pärs bara att vara kvar de sista veckorna. Kanske kan bli sjukskriven så jag slipper ta av mammadagarna en enda vecka. Eller så tar jag mig råd...

På fredag är det magmätning igen, och förhoppningsvis ett bra blodtryck. Jag hoppas på 32 cm, då ligger jag mitt på kurvan. Magen är ju inte så stor för att vara höggravid, det är skönt. Önskar att det är över snart så jag får träffa vår lilla tjej och gosa med henne utanför kroppen. Har lite ångest över förlossningen, inte över smärtan men att något ska gå fel. Tänk om hon inte klarar sig? Min lilla...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ajaj, lider med dig! Vore nog bra att sluta en vecka tidigare, för du måste ju ha krafter kvar när bebisen kommer!

2009-11-04 @ 13:23:50
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0