Pysseldags

Nu har jag vilat klart för idag. Vaknade i morse med ryggvärk, som om nån stuckit en kniv i skulderbladet. Somnade efter en stund i massagestolen. Vaknade med ryggvärk. Nu skiter jag i det, måste aktivera mig. Så dags för lunch, och sedan en promenad ner till centrum (Kronoparkens, det tar två minuter) och vidare förbi huset vi ska titta på.

I eftermiddag tänkte jag pyssla lite, ska börja med att sy ett babynäste till bebis. Kom på att man kan använda ett lakan, de är ju ofta härligt mjukslitna. Så ska inventera linneskåpet. Behöver tvätta först, det får ju inte finnas parfymrester på lakanet som lilla bebis ska använda.

Funderar på att sy en åkpåse av ett täcke också, att ha i mjukliften. Måste fixa kardborreband till den...

Snart dags att tillverka julgardinerna, tyget kom i helgen. Det kommer bli jättefint och mysigt, var faktiskt bättre än jag trott. Har en idé till en design, men behöver lite mer tid att tänka till.

Har börjat längta så efter bebis, tänker på hur det kommer bli när hon är "ute". Blir helt mysig när jag tänker på hur gosig hon kommer vara, och hur liten och skör. Hon sparkar inte nådigt hårt längre, det känns att hon har växt. Jag ska fråga imorgon hos barnmorskan hur hon ligger i magen, om hon har vänt sig med huvudet neråt och så. Det sparkar mest i sidorna så jag tror att hon ligger tvärsöver mig på nåt sätt. Som sagt, skulle vilja se henne på ett ultraljud igen, men kan vänta. Det är bara 5-9 veckor kvar nu!

Kommentarer
Postat av: Malin M

Hej Hej!

Kommit igång med babynest?

2009-11-07 @ 11:29:08
URL: http://malinmarti.blogspot.com
Postat av: Chrissy

Njet! Men har tvättat tyget, ett mjukt lakan från mormor. Det hänger på tork nu.

2009-11-07 @ 19:12:30
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0