Problemet är löst

Trots sjukdom och alla intressanta biverkningar av medicinen (grymt yr i bollen, illamående, darrande händer mm) tog vi oss ut på en stan en sväng idag. Jag skulle till optikern och sedan åkte vi till barnvagnsaffären. Och äntligen blev det bra! Nu har vi köpt en Queenette city cruiser -09, med svängbara hjul som inte wobblar. Den kändes bättre på alla sätt, stabilare, lättare att fälla ihop, enklare att få in i bilen. Dessutom fick vi 500 kr rabatt och ett extra myggnät medskickat. Vi är mycket nöjda!

Träffade på Malin och hennes sambo i affären och de påpekade att man behöver hjulskydd om man vill ha med vagnen in på t ex BVC när det är blött ute. Så det får vi skaffa. Och ett regnskydd i nylon, tydligen är det medskickade i plast ganska klumpigt och prassligt. De har samma vagn som vi, fast köpte sin för ett ännu bättre pris. Men skitsamma. Jag är bara lycklig över att det har gått bra. Nu ska jag bädda i ordning den och göra den jättemysig för lilla bebis! Och jag är så glad för att vagnen funkar! Det är sååå skönt att köra med svängbara framhjul jämfört med fasta! Livskvalitet för en mum-to-be...


På väg in i bilen

Fällen passar i mjukliften!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0