Point of no return

Jag blev inlagd förra tisdagen, det är därför jag inte har bloggat något. Först var jag för kass för att orka, sedan stängde datasalen över helgen. Men nu tänkte jag uppdatera lite!

Jag kommer vara inlagd tills bebisen kommer ut, och har inget hopp om någon permission. Var nämligen hemma två timmar igår och kom tillbaka till avdelningen med skyhögt tryck och huvudvärk som inte gav sig trots tabletter. Det var skönt att vara hemma, men inte värt smärtan. Så nu stannar jag här och försöker uppföra mig :)

Vi hann med att hälsa på i "vårt" hus igår, och det känns fortfarande bra! Visst finns det lite att jobba med, men köket och badrummen är fräscha så det är inga större investeringar som behövs på direkten. Poppe var med och fick välja rum, han ville ha rummet med pojkleksakerna i. Det är det minsta rummet, men samtidigt så är han ju bara där varannan vecka. Majabebis får rummet vägg i vägg med vårt sovrum. Det är något större än Poppes, men ganska långsmalt. På nedervåningen finns ett rejält sovrum till, men det ska bli arbetsrum och gästrum. Det kändes härligt att gå omkring och fantisera om hur man vill ha det möblerat, jag tänker vita köksmöbler med kökssoffa. Vi behåller nog vardagsrumsmöblerna men köper till ett matsalsbord. Det behövs ett par fåtöljer eller en liten soffa till övervåningens hall som ska bli TV-rum (med projektor i taket och duk på väggen). Och möbler till Majas och Poppes rum. Så himla kul ska det bli!!!

På tal om Maja så var jag säker på att hon skulle födas i natt, hade härliga förvärkar med sju minuters mellanrum i 1,5 timme. Men sedan blev det tio minuter emellan, och sedan somnade jag om. Och hittade ingen nyfödd bebis i fotändan av sängen i morse. Men det är väl ett tecken på att något satts igång hoppas jag!

Pratade med en kurator idag om allt möjligt rörande min sjukdom och förlossningen, det var skönt. Jag vill helst inte bli igångsatt onaturligt för det kan innebära massa komplikationer. Men det är vanligt att man blir det med havandeskapsförgiftning, om man mår jättedåligt. Sedan känns det osäkert att föda naturligt också, jag fattar inte hur jag ska orka? Jag orkar knappt sitta uppe och prata en timme med kompisar, hur ska jag fixa ett 24-timmars maratonpass? Så då finns alternativet kejsarsnitt, en bekväm 30-minutersförlossning utan smärta (innan i alla fall). Men hur kul är det? Det här är ju troligen det enda barn jag får, och så får jag inte ens testa på riktiga värkar? Trist. Hon måste ju ut, så mycket fattar jag, frågan är bara hur och när. Jag vill inte planera datumet, det känns så skumt att veta att man ska få bebis en särskild dag. Och jag måste ju inte snittas, det är ju verkligen frivilligt än så länge. Ska rådslå med doktorn typ imorgon.

Nu kommer Steve snart, för lite mystid med mig innan Poppe ska hämtas på dagis. Försöker uppdatera imorgon eller så!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du har det tufft.

Undrar lite vad du menar med att du inte vill bli igångsatt för det är onaturligt. Visst, man lurar ju kroppen att "komma igång" men att det skulle medföra en massa komplikationer har jag aldrig hört. Jag blev igångsatt med Oliva, på 4 timmar var allt över och ut kom en perfekt liten tjej. Medför det större komplikationer att bli igånsatt vid havandeskapsförgiftning?



Maja så fint namn, Ellinor med. Men Maja så gulligt-minns allt väl fam Gustavsson lilla söta fyrbenta fröken.



Härda ut nu, snart är du i mål!!!!!!

Kram A

2009-12-01 @ 20:39:44
Postat av: Emma

Tänker på dig gumman!

2009-12-02 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0