Pogo pedagog

Vi bröt sjuktristessen med ett efterlängtat besök på sjukhuset. Varannan vecka kör de ett bildspel från förlossningen, och så får man ställa frågor om sånt man funderar på. Idag var det nog trettio personer där (eller 45 om man räknar alla ofödda) som lite nervöst fnissade sig igenom föreläsningen. Det var både informativt och roligt, vi fick svar på nästan alla frågor vi hade.

Festligast: Allmän skrattattack i salen när barnmorskorna beskrev hur det kunde gå till i badkaret, och att den blivande pappan gärna fick klä av sig också.

Hemskast: När hon som födde klämde ut en gigantisk monsterbebis och vi fick reda på att den vägde 3,5 kg. Gulp. Hade tippat på typ sex kilo, nyfödda är ju jättestora!

Sus genom salen: Plötsligt dök ett jättebröst upp på duken, med vidhängande bebis. Den manliga halvan fnissade till.

Äckelchock: Kejsarsnittsbebisen som var blåaktig och täckt med fosterfett, och som barnmorskorna tyckte var "jättefin". Yeah, right!

Sedan vaggade vi hemåt. Jag har börjat få förvärkar så fort jag går en bit, inte smärtsamt men jobbigt ändå. Tror att min unge kommer titta ut tidigare än tänkt.

Imorgon ska jag handla pyjamasar innan mvc, sedan är det dags att packa bebisväskan och vara beredd. Har gått 36 fulla veckor på onsdag, bara åtta dagar tills Maja är färdigbakad i magen. De sista veckorna växer hon bara.

(Jag tänker packa en väska med grejor till mig också imorgon, i fall jag blir inlagd igen. Jag tror inte att jag blir det, men man vet aldrig...)

Kommentarer
Postat av: Johanna Elfgren

Hej! Vad kul att höra att det snart är dags för Maja att komma ut! Det var inte lika roligt att du inte har mått bra. Men du får trösta dig med att du snart får bli en av de där mammorna, som är ute i solskenet och går på långpromenader med barnvagnen! :) Jag har en bok här förresten som är din! Jag får använda det som ursäkt för att komma och titta på lillan när hon väl kommer ut!

2009-11-24 @ 17:13:32
Postat av: Chris

Ja, vad kul! Så fort jag är på benen så blir det fika!

2009-11-26 @ 16:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0