På stan

Mina föräldrar har alltid åkt "på stan" på lördag förmiddag. Lite torghandel, en fika, handlat lördagsmat mm. Vi barn följde glatt med tills vi blev för stora.

Själv har jag inte anammat den trenden som vuxen, här åks det på stan vid speciella tillfällen istället. Jag är väl kanske inte lika shoppingsugen som mina päron. Dessutom är lördagshandeln i Lidköping en mycket social sak, "alla" är där. Jag har ju flyttat runt en del, och tagit del av andra städers kulturer. I Uppsala lördagsfikade vi på nation, eller jobbade på lördagsfikat (Maria). I Kristinehamn var jag sambo med en bakfullis så där blev det inte många lördagsturer innan kvällen. Men i Karlstad, med Steve finns det förutsättningar. Fast än så länge har vi prioriterat annat än lördagsshopping. De helger vi har Poppe brukar vi hitta på något barnvänligt, badhuset, tivoli eller så. När vi är barnlediga brukar vi lördagsmysa med frukost på sängen och bara ta det lugnt med varann. Ibland söndagsshoppar vi!

Idag kom vi faktiskt iväg till stan innan tolv, jag hade bokat tid för synundersökning för nya glasögon. Äntligen! Efter den tog vi en sväng på Bergvik och åt lunch, och sedan IKEA för att köpa bebissaker. Nu har vi tre nya fleecefiltar samt kuddar att stoppa babynästet med. Och snygga glasburkar till tvättmedel. Skötbädden var slut. Men vi hittade ett fårskinn på rea, helt perfekt till mjukliften. Så det var en lyckad tur.

När vi kom hem la vi oss på sängen med varsin del av Aftonbladet och en godispåse i mitten. Mysigt! Nu är jag solo, Steve har åkt till en kompis i Kristinehamn och jag ska hänga lite här hemma. Och sy babynästet. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0