Nytt UL

I onsdags var vi på tillväxt-ultraljud för att se om bebis får tillräckligt med mat i magen eller om mitt blodtryck gör henne undernärd. Allt var bra, hon vägde 2500 g och låg mitt på kurvan. Och det är verkligen en liten tjej, könet syntes tydligt! Vet inte om jag har skrivit det här, men hon ska heta Maja. Eller Ellinor. Beror på hur hon ser ut, men vi är så inkörda på Maja att det nog kommer vara svårt att ändra sig. Hon är ju våran Maja-bebis nu... Eller Ellinor.

Om allt går enligt planen nu, och jag inte blir sjukare, så kommer Maja väga ca 3500 g när hon föds. Skönt att jag inte väntar en monsterbebis! Fast hon kanske har ett jättehuvud så jag spricker ända bak i tarmen och får gå med stomi-påse på magen i ett halvår! Fast troligen inte :). Det ska bli så kul att se hur hon ser ut, vi tog lite kort fast det var ganska obegripligt ändå. Hon verkar ha världens uppnäsa i alla fall, just like daddy! Kolla själv:


Den uppstickande tippen är näsan...tror vi...


En liten hand som vinkar till oss...

Hon är så stor nu att man inte kan se hela bebis på en gång. På översta kortet är hela huvudet med, men hon har handen över munnen och ser ut somen grävling. På nedre kortet ligger handen på magen istället, lilla sötnosen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0