I väntans tider

Barnvagnsproblemet är inte löst än. Igår kunde vi hämta den, men det gjorde vi inte. Enligt importören måste det ligga ett barn i vagnen för att den inte ska wobbla som besatt. Det innebär att man inte kan köra vagnen utan barn. Låter väl inte som något större problem kanske, men det händer faktiskt att man behöver mötas upp någonstans och en av oss måste ta med vagnen på bussen medan bebis åker bil t ex. Det fungerar inte i dagsläget, vagnen går knappt att köra framåt när den wobblar.

Idag ska vi försöka lösa problemet, så jag väntar på att de ska ringa från affären. Killen skulle bygga ihop en ny vagn som vi kan provköra. Eller så får vi tillgodokvitto och kan välja en annan vagn. Vet inte om vi har rätt att få pengarna tillbaka, men tror inte att det är några problem, det var ju så uppenbart fel på vår vagn jämfört med demo-exemplaret. Sedan slog det mig att de skyltar om en annan vagn, en -09, som eventuellt finns kvar. Den är lite större i modellen, men ska tydligen funka bättre. Ska be att få testa den också.

Usch, jag gillar inte sånthär! Jag är så mesigt snäll att jag går med på vad som helst för att undvika bråk. Tur att Steve är tuffare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0