Vecka åtta

Just det, idag går jag in i vecka åtta! Har tvingat Steve att ta kort på min mage, vi ska ta ett i veckan för att se hur den växer. Än så länge ser jag bara fet och uppblåst ut, men livmodern är som en grapefrukt nu, så snart kommer det synas att jag är på smällen! Några veckor till bara...

  
Ungefär så här ser min mage ut. Och så ser Knyttet ut!

Enligt Bli mamma-sidan:

Bebisen fortsätter att utvecklas i rasande hastighet. Hudveck som ska bilda ögonlock och små örongroddar anläggs. Fostrets ögon sitter fortfarande brett isär men kommer att flytta sig till framsidan av ansiktet så småningom. Nästippen är redan bildad. Med ultraljud kan man se att hjärtklaffarna är utvecklade och luftrör från strupe till lungor är på plats i den nu allt längre överkroppen som samtidigt rätas ut.

För bara ett par veckor sedan var din bebis armar bara små stumpar, men nu har den redan armbågar samtidigt som armar och ben växer allt längre. Antydan till fingar och tår kan också urskiljas.

Ett av symptomen som du kanske känner vid den här tiden är kramper och smärta i nedre delen av buken eller sidan. Detta beror sannolikt på att din livmoder växer. Vid en undersökning skulle man notera att din livmoder som tidigare var stor som din knytnäve nu har vuxit till en grapefrukts storlek!

Enligt mig:
Jag har kramper flera gånger per dag (och natt). Visst ser Knyttet ut som en alien? Hur ska det gå på dagis? Han/hon kommer bli så mobbad för sitt huvud...

Kommentarer
Postat av: Anette Lundström

Ja,läste längre ner att du blivit DRABBAD av illamåendet och tröttheten. Får väl säga äntligen! Tycker de som bara mår prima hela graviditeten har det alldeles för enkelt.

Du, ett se upp på vägen bara.Nässpray!!!!

Blev så satans beroende nu med Olivia. Kunde inte leva utan den, den var mitt allt i ett HALVÅR!! Inte bra alls.

Kram Anette

2009-05-05 @ 16:53:43
Postat av: Malin

Ja.. huvet såg liiiite äckligt ut måste jag säga.. faktiskt. bra att de ser bättre ut när de kommer ut.. appropå bebisar så blev jag kissad på nyss av systerdottern =) Sött och jag lääängtar efter min egen lilla familj i framtiden! Vad händer i helgen då?

2009-05-05 @ 18:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0