Så var den här helgen nästan slut

Ja, inte för att det spelar så stor roll egentligen, vi har så få lektioner att alla dagar känns som lördag.

Men den här helgen började med att Poppe kom i fredags, och vi tog en promenad bort till Moa och lekte med Eddie. Sen blev jag kvar där hela kvällen och proppade i mig ofantliga mängder pizza, chips, godis och frukt. Eller ja, det kändes som ofantliga mängder, men det var det faktiskt inte. Men magvärken dagen efter var inte att leka med!

Lördagen vek vi åt farmor och farfar i Kristinehamn, med trädgårdslek, provning av nya åkgräsklipparen mm. Jag satt på trappen med magont och tyckte synd om mig själv. Dagens stora händelse var att Johanna köpte en bostadsrätt i Göteborg, grattis!!! När Poppe hade somnat smet jag och Stefan till Mastmagasinet och åt middag med CG, Greger och Magnus. svampsoppa som var jättegod till förrätt, filé mignon til huvudrätt och chokladmousse till efterrätt. Helt ok mat om jag inte haft så ont i magen. Men Greger "hjälpte" mig med halva huvudrätten i alla fall. Vi tvärsomnade när vi kom hem, i utdragssoffan i vardagsrummet.

Idag har vi tagit det lugnt, åt mysfrukost och lekte i morse, sedan hem och sov middag. Nu har vi precis ätit hemlagade hamburgare och Steve och Poppe är på promenad. Ikväll ska vi bada med nya badbomben!

En lagom händelserik, trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0