Planer!

Jag har jobbat idag, sju timmar på Rudsskolan som mattefröken. En del slit, men också två timmars lunchrast. Kommer bli sköna pengar i juni! Men jag har faktiskt beslutat att sluta jobba, det behövs inte längre.

Planen för lägenheten börjar ta form så sakteliga. Vi har släppt tanken på hus (Steve är besviken, jag är lättad) för närvarande. Istället ska vi fixa till här hemma så att det blir lite mer praktiskt. Och jag ska för första gången i mitt liv köpa en laptop! För då behöver jag inget skrivbord utan kan sitta vid köksbordet och surfa. Steve flyttar ut sin arbetsplats till hallen och Poppe får eget rum med mer plats att leka på.

Nere i lilla hallen ska vi stuva om på skor och jackor, så att det får plats en barnvagn. Samsons låda får antagligen flytta upp till badrummet, den är ju ganska klumpig. Och på med färg, tapet och golv i hela lägenheten så det inte ser ut som en åttiotalsdröm. Den kan verkligen bli kanonfin.


Blivande datordröm!

Bokhyllevägg (fast i ek)

Barnvagnsdröm i guld... (usch)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lite tråkig med huset, du var ju så förtjust i det från början. Men kan nog bli fint där ni bor nu med. Ska du köpa laptop ;)

2009-05-11 @ 19:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0