Grattis Malena

Jag, Moa och Steve kollade på semifinalen igår, där Sverige gick vidare. Överlag tycker jag att vi höll med om de som blev utvalda, men några riktiga klappträn klarade sig också. Som de svartklädda kvinnorna i folkdräkt. (Moa och jag gav dem typ ettor.) Men kul att både Island och Finland klarade sig vidare, och Maltas tjocka tant! Vilken kämpe!

Men jag kände mig lite besviken på Malenas sjungande, hon kan ju verkligen inte sjunga vanligt! Början av låten är som en tonårskille i målbrottet, som viskar fram orden. Men mot slutet tar hon supertoner och couleur-toner (?) så det vägde upp. Sen är man ju van vid den studioinspelade versionen som körs på radion, mycket tajtare än liveversionen.

Festligast var väl ändå det ryska framträdandet i pausen, heeelt snott av Tingeling-gänget! Bara kosackerna och björnen som fattades. Tycker ändå att DJ Trexxx gör den bättre...

Här är länken till Tingeling, har inte lärt mig importera Youtube än. Tittade precis på videon, och började snyfta igen. Det är ju så fiiint när han ropar "Globen, clap your hands!" och alla redan klappar! Åååhhhh....

Kommentarer
Postat av: Anette Lundström

Jag är sedan 1983 ett inbitet schlagerfan. Tyckte "kvinnorna i svart" faktiskt var bra. Melena lät mycket bättre när hon vann på hemmaplan. Gårdagens favorit var Schweiz, ett killband, stora i Schweiz tydligen. Men de tog sig aldrig vidare.

Kram Anette

2009-05-13 @ 11:11:49
Postat av: Maria

Haha vad söt du är, så du får tårar i ögonen av ett Globen som klappar?! Welcome to my world baby =)

När jag var gravid höll jag på att börja gråta när en klass satt och skrev prov, de var ju så fina... Hoho, tur att jag skärpte till mig. Normalt att sitta att gråta till sina elever, de hade väl typ gått till rektorn och sagt att fröken har blivit koko.



Puss o kram!



Och LÄS "En plats i solen" av Liza Marklund!! Klart superbäst av alla böckerna, har läst ut den på 2 dagar trots jobb o barn o allt =)

2009-05-13 @ 20:11:39
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0