Feeling sick och andra krämpor

Man fattar verkligen inte hur det är förrän det drabbar en. Illamåendet alltså. Usch och fy, hoppas att det ger med sig, det är inte kul att må så här!

Dessutom har jag haft tre dagars förlamande trötthet, och mest legat i sängen och kollat på TV. Men idag skärpte jag mig och gick till skolan och fikade med Emma och Moa. Det var skönt att träffa dem, tar bort fokus på ens egna krämpor och bekymmer. Sedan gick jag faktiskt till bibblan och läste läxan tills imorrn, och gick hem och gjorde uppgifterna. Och tog en promenad med Steve för att hämta ut paket. Samsons nya kattlåda med huv har kommit, hurra! No more kattsand på golvet! Vi tog en sväng inne på All Världens Mat och handlade japanska saker och nötter. Typ alger och kryddor. Mmm vad sugen jag är... inte.

Hemma igen fixade Steve bakad potatis med räkröra, mycket gott! Fast nu mår jag om möjligt ännu mer illa, känns som om potatisen inte är nersvald. Ska försöka sova, behöver gå upp tidigt imorrn för att kicka igång kroppen. Lektion vid nio!

Just det, tuttarna har börjat rekordväxa! Vilken smärta! Det är nästan löjligt. Som sjukt mycket träningsvärk ungefär. Så jag är spyfärdig, har ont i brösten, som mensvärk i magen och vill bara sova.

Ja, det var nog alla gravidkrämpor för den här dagen, ser fram emot töjda ligament, foglossning och nästäppa längre fram! (Fast det är det värt, tänk om det inte kändes nåt alls? Gud så trist!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0