Sista natten med gänget

Jag har festat för sista gången på länge! (Utan sprit givetvis.) Var i Kristinehamn och hängde med Johanna och hennes kompisar Sara och Ida.

Kvällen började utanför Statt, där studentbalen hölls. Vi spanade in alla fina klänningar, herregud vad pengar de måste ha kostat? 18-åriga pinnsmala tjejer i klänningar i 5000 kr-klassen... Wow! Efter det åkte vi till J:s mamma och åt jättegod middag, och sedan åkte vi till Ida och tjejpratade några timmar. Jag försökte få hennes pappa att sälja deras fina hus. Han verkade inte så intresserad... :)

Sedan åkte vi ner på stan och hamnade på Mastis, och träffade gamla kompisar. Jag drack en jättegod drink för 18 kronor! Bartendern la ner massa tid och ingredienser på den, fantastiskt! Mer kärlek i en alkofri drink än i de dyra, flotta drinkarna.

Vi kollade på Billy, ett coverband som spelade Gyllene Tider-låtar. Ja, lite pinsamt att man kan texten till alla de gamla låtarna, men ingen av de nya. 24-åringarna bara stirrade... Jag har blivit ett fossil!

Vi var kvar nästan tills det stängde, och sedan väntade vi in Saras roliga bror som varit på studentbalen med sin tjej. Släppte av dem i Ölme på vägen hem. Och sedan äntligen hem och i säng!

Till saken hör att mitt illamående hade släppt sedan två dagar, och jag kände mig som en normal människa. Fast det fick jag äta upp igår, kom knappt ur sängen efter frukost. Spyfärdig så magen gick i vågor, övertrött, magont... Samma sak i morse. Nu är det något bättre, ska ta det väldigt lugnt idag. Det är bara att inse: långa, vakna nätter är inte för mig! Inte just nu i alla fall... Hoppas att det blir lite bättre om nån vecka, annars blir det trist i Bulgarien. Hittills har v 13 varit bäst och värst av alla gravidveckorna. Har både mått kanon och fruktansvärt illa. Hoppas på en lugnare v 14!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0