Apropå

Midsommar, ja...  Jag har liksom glömt bort det här med midsommar. Och nästan alla andra också, verkar det som. Har i alla fall inte blivit bjuden på nåt party, ingen har nämnt nåt om att hyra bastu eller spela kubb. Men det löser sig nog.

Mina midsommartraditioner är att baka en stor jordgubbstårta och göra sladdriga Jellyshots. Det kommer jag göra i år också. Fast utan sprit i shotsen, så i år finns det chans att de blir goda! Dessutom har min luktpanik vid grillen avtagit, igår kunde jag gå genom grillos utan att vilja kräkas! Jippi! Så det kanske blir grillat?

Vi har Poppe den helgen om inte hans mamma vill ta med honom på fest, så partymöjligheterna är lite begränsade. Skulle tippa på att det blir en trevlig hemmakväll i goda vänners lag, med massa mat och några öl. Jag håller mig till alkofri cider!
 
Jellyshots anno 2007 och 2008 (som var tre-skiktade, men det gröna syns inte)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ni får gärna komma ut till Gapern och fira midsommar med dans kring stången o god mat med mej o ett stort gäng till samt mina päron. Hör av dej!

2009-06-10 @ 10:29:35
URL: http://fiskin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bläää, jelloshots!!!

2009-06-10 @ 12:03:18
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Moa

Wow... jag vill ha jello:)

2009-06-10 @ 12:33:09
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Recept tack!

2009-06-10 @ 23:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0