Kalas

Ikväll ska jag på barnkalas! Poppe fyller fyra imorgon, men kommer hit och firar ikväll. Ska äta tårta eller bakelser och öppna paket. Imorgon ska han bjuda dagis på biltårta , och sedan bo hos sin mamma. Farmor och farfar kommer också ikväll, jättetrevligt!

Hela dagen har varit bra hittills, trycket håller sig inom rimliga gränser, och jag har inte haft huvudvärk på två dagar. Dessutom verkar biverkningarna av alla tabletterna ha gett sig, blir knappt yr längre.

I förmiddags kom en jobbarkompis, Maria, och hälsade på. Vi fikade och pratade och jag fick en bok i present av arbetslaget. Himla gulligt! När hon kom låg jag fastspänd vid CTG-maskinen och kollade Majas hjärtljud. Såg nog ganska "sjuk" ut, men det är ju rutin numera för mig. Konstigt vad man kan vänja sig vid skumma saker...

Är på ett strålande humör! Låg och läste i nya boken (Martina Haags I en annan del av Bromma) och skrattade så jag inte kunde andas. Den tjejen har riktigt galna tankar!

Förresten har jag skrattat hysteriskt massor av gånger de sista dagarna, särskilt när jag träffar min förra rumskompis, en Thaitjej med världens humor. Hon bor i ensamrum nu, lyckosten... Fick några skrattanfall i telefon med Moa igårkväll också när jag skulle beskriva vad man gör på avdelningen. Typ hur jag storhandlade på vår enda affär - Apoteket. Fnissade ihop med Steve också... älskling! Lite då och då får jag också gråtattacker och hemlängtan för att väga upp allt skoj. Man är väl lite labil kanske... :)

Nu ska jag upp till avdelningen och vila mig innan middagen. Vill inte riskera något innan Kalaset!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråktigt för dig att ligga och vänta på sjukhuset men snart har du Maja hos dig. Blir kul att få se henne i Januari även om det bara blir 2 min i dörröppningen. (om du nu ens orkar boka rum dvs)

Önskar dig all lycka. kram!

2009-12-05 @ 19:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0