Äntligen på gång

Imorgon får jag veta om jag kan bli igångsatt eller inte. Om det går så sätter de första gelén då och sen är det bara att hoppas på att det fungerar. Maja borde vara hos oss på onsdag, alltså utanför min kropp. :)

Det känns jättepirrigt att kanske snart få se henne, inte bara känna hennes rörelser... Jag tror att det kommer fungera, förra veckan var jag halvmogen och doktorn kunde få upp ett finger i livmodertappen. Den här veckan lär det ju inte ha gått bakåt, har haft massa molvärk och sammandragningar och magen har sjunkit lite. Hoppas att allt går bra, jag orkar inte vara sjuk längre!

Samtidigt känns det lite skrämmande, har en massa smärta att "se fram emot". Det är inte helt mysigt att bli preparerad med gelén, och sedan alla värkar... Men det är det värt! Ska bli så skönt att få komma hem och börja vårt nya liv tillsammans, och att bli frisk och slippa alla piller och biverkningar. Det är skitjobbigt att se mitt lilla barns hjärtljud på CTG-kurvan och veta att hon är nerdrogad. Fast vi kommer få vara kvar några dagar på sjukhuset tills jag blir bättre, om jag nu blir det. Man får hålla alla tummar som går...

Kommentarer
Postat av: Agneta

Åh vad roligt och spännande:-) Lycka till !!! Kram.

2009-12-07 @ 20:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0