Trött

Första dagen med eleverna och jag är ganska trött. Men det har gått bra, de verkar trevliga. Imorgon ska vi ut i skogen med dem och leka lekar. På onsdag drar det igång på riktigt, då har vi vanliga lektioner.

Det har varit en del kommentarer om magen idag, niorna vill gärna klappa på den... Det har jag ingenting emot (så länge de frågar först). Åttorna vet ingenting än så länge, jag vet inte riktigt hur jag ska berätta för dem att de kommer få vikarie igen i vår. Det känns lite dumt.

Nu känner jag mig rätt hängig, har kräkts för första gången under graviditeten. Känns som lite sent att börja kräkas nu, hoppas att det bara var en engångsföreteelse. Lilla bebis mår nog bra i alla fall, hon levde loppan för en stund sedan så magen vibrerade.

Idag har jag försökt äta mera, kanske var därför jag spydde? Fick i mig flingor och mjölk till frukost, en liten portion makaroner och två köttbullar plus lite pastasås till lunch. En bit äppelpaj, en kopp choklad och en banan utsträckt från kl ett till fyra. Skulle ha ätit middag för en stund sen men spydde istället. Ska göra gröt när magen slutat värka. Usch...

Imorgon ska jag ringa barnmorskan och kolla läget i alla fall, det känns inte normalt att äta så lite som jag gör. Man blir ju rädd att bebisen inte ska få det den behöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0