Skuldfri

Hade en härlig förmiddag på stan med Emma! Vi fikade på Espresso House på gågatan, lite saftiga priser, men studentrabatt. Pratade oavbrutet om allt och inget, det har hänt vissa intressanta saker rörande våra gamla klasskompisar på engelskan, men jag vill inte hänga ut någon här. Tar en stund att analysera dock...

Sen gick vi en sväng på torget och jag stötte ihop med två bekanta. Den ena har en dotter på sju månader och den andra är gravid med twins i v 24. Hon har blivit riktigt rund om magen! Min mage är ganska oförändrad sedan v 15, men det kan ju bero på att fettlagret minskat något! Har snart tappat sex kilo...

Efter en halvmeter torglakrits fick jag med Emma att prova barnvagnar. Usch. Är det normalt att betala 8000 kr för en låg, pluttig Teutoniavagn? Jag skulle vilja ha en lätt vagn som är lagom bred och ganska hög. Brio är okej, men den känns för liten. Vi kommer ju få ett stort barn, det kan jag nästan svära på! Hittills leder Emmaljunga med hårdlift, den är som en skön säng för bebisen. Ska satsa på en fräsch begagnad vagn, finns en del på Blocket.

Steve hade varit på Gyllene Måsen, och plockade upp mig på vägen hem. Perfekt! Jag körde o han smaskade hamburgare. Sen skulle han på föreläsning och jag till bibblan. Jag hade en del otalt med dem, de skickar ut påminnelser om böcker jag redan lämnat tillbaka. Plus att jag fått en straffavgift för en väldigt försenad bok. Men nu är skulden löst, 200 kr för en bok som jag dessutom var tvungen att låna om! Grrr... Men de andra böckerna var i alla fall återlämnade. Ska aldrig mer vara sen!!

Nu är jag hemma igen och behöver sätta igång med något. Hittade en spindel och en tvestjärt i sovrummet igår, kanske dags att städa? Resten av lägenheten har börjat ta form, det är så himla mycket fräschare nu. Ska bli sååå skönt när allt skräp är borta och alla småsaker fixade. Bara att hugga i!

Bebisen har inte sparkat nästan nånting idag, men hon vrider sig som en orm i magen. Kanske byter läge?
         
Favvovagnen                             Dyra pluttvagnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0