Jobbigt

Magen är uppblåst och jag är fortfarande proppmätt efter middagen för tre timmar sedan. Har nästan spykänslor. Det känns som om jag varit på världens största julbord och blivit tvångsmatad med käpp. Men jag åt bara en Dafgårds färdigrätt...

Jag vet att magsäcken har krympt i takt med att bebisen växer, men det här är ju löjligt! Tur att hon sparkar så jag vet att hon mår bra. Bebisen tar ju den näring den behöver, resten går till mig. Men eftersom jag inte kan äta så mycket så har jag börjat äta mer kaloririkt, t ex smör, juice istället för vatten osv. Idag blev jag så himla less när jag vägde mig och hade gått ner ytterligare två hekto. Det är därför jag har frossat och proppat i mig denna jättelika mängd mat! En sketen färdigrätt!

Det är så konstigt och tråkigt att inte vara sugen på mat, jag som älskar mat! Det enda som jag vill ha är äpplen, och det kan man ju inte leva på...

            
Nono!                 Yesyes!

Kommentarer
Postat av: Anette Lundström

Konstigt att det aldrig vänder för dig. Mamma gick ner 9 kg med mig och sedan upp 9 kg, alltså plus minus 0 kg. Hon mådde så dåligt och spydde hela tiden(inte under hela graviditeten dock). Dessutom jobbade hon heltid på en långvårdsavd. Det du! Ja, det är jobbigt att vänta barn. Har du börjat med nässpray än? Det tycker jag är bland det jobbigaste, den förbannade nästäppan och tröttheten.

Du Christin, bit ihop. Det är ju inte så värst långt kvar och belönningen e ju så stor.

Kram A

2009-08-14 @ 11:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0