Helgen

Jag har varit i Finspång i helgen och hälsat på Bibbi! För första gången, trots att hon bott där ett år. Dåligt av mig, men skönt att det blev av.

Åkte från Kristinehamn med en tjej som heter Anna och hennes hund. Vi hade jättetrevligt i bilen, skrattade och pratade och svor åt idioterna i de andra bilarna. Skönt att träffa någon likasinnad... Hemma hos Bibbi grillade vi och satt ute i det fina vädret länge. Hon hade flera kompisar där, så det var skön stämning. Bland annat en tjej som fått barn i februari, som jag fick bra tips av. T ex rekommenderade hon en Emmaljunga-barnvagn, för de är högre än andra. Hon var lika lång som jag.

Häftigaste händelsen var att jag fick köra en cool, midnattsblå Mazda cab! Killen som ägde den ville bli hemkörd av nyktra mig, så vi klämde in oss i framsätet, jag, han och Bibbi. Det var riktigt tufft att mullra fram på gatorna i 30 km/h. Kändes som om det gick fortare för bilen var så mjuk att köra. Fast jag var livrädd att nåt skulle hända. Dyyyr bil! När vi kom tillbaka skickade vi sms att bilen var okej, så killen kunde sova lugnt...

Kom inte i säng/soffan förrän 04.20 och sov till nio. Fast blev bryskt väckt flera gånger av Annas och Bibbis hundar som körde nosen i ansiktet på mig och vispade med tungan. De kan inte ha sovit mycket! Annas hund sov lite i soffan under en filt när vi kollade på film på förmiddagen, supergullig!

Det är så skönt att det går att leva livet trots stor mage och utan alkohol. Kan inte säga att jag saknade att dricka sprit, jag har kul ändå. Och som nykter har man bättre koll, är trevligare och kan köra bil! Bara fördelar.

Bebisen har börjat sparka mer och mer, fast i perioder. Ibland träffar hon en nerv, men för det mesta killas det bara. Längtar tills det känns från utsidan så Steve kan vara med och känna!
 
Sån har jag kört!!!              Liknande jyckar som de jag umgicks med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0