Härlig morgon på riktigt

Igår gnällde jag ju över hur morgonsur Poppe är. Tänkte bara berätta om imorse för att balansera lite:

Tio över sju galopperade han in till mig i sovrummet och kastade sig under täcket. "Sch, lömma pappi!" (= Tyst, jag gömmer mig för pappa.) Men pappa hade parkerat sig på toan och dök aldrig upp, så efter en stunds viskande och fnissande började vi kolla på barn-TV istället. Sedan på med kläder, ut genom dörren och jag stod kvar på gatan och vinkade tills bilen kört iväg. Inga tårar, skrik eller gnäll.

Han är rolig, Poppe, när han inte är trött alltså. Det går oftast att resonera med honom när han inte vill göra det vi vill. Han blir nog en smart unge... Nu pratar han så bra också, fast har börjat säga "titt" istället för titta, mycket irriterande!

Nu ikväll hade vi det supermysigt, trängde ihop oss alla tre i gästsängen i hans rum och läste saga. Sen la Poppe sig i sin säng och vi låg kvar tills han somnat. Efter en del viskande: "Kicki... titt!" "Pappa, vaken?" och blinkande med ficklampa.

Nu sover han gott, jag ligger i sängen med härliga laptopen och Steve jobbar. Bebisen sparkar lite försiktigt då och då, den har varit lugn och go idag.

Kommentarer
Postat av: Fia

Min sambo säger alltid "titt" i stället för titta.. Man vänjer sig! ;-)



/Fia (från FL)

2009-08-11 @ 14:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0