Härlig helg

Ännu en jobbvecka är avslutad, alltså en vecka närmare jul! 16 veckor kvar dock, fast en ledig, så 15 jobbveckor. Det är ju ingenting!

Igår var jag så slut att jag faktiskt la mig redan kl 20.20. Åt lite flingor, kollade på Sagan om Ringen, surfade, spelade mobilspel och somnade vid nio. Härligt! Steve var ute på äventyr och kom hem vid ett, då var jag ganska medvetslös. Hade svinont i sidan hela dagen igår, fick gå och hålla handen mot sidan som stöd på lektionerna. Kan tydligen vara livmodern som stretchar. Skitjobbigt var det i alla fall. Så det var väl inte så konstigt att jag var trött kanske...

Har planerat in en del jobb i helgen, och ska dessutom vara ensam hemma! Steve åker till Kristinehamn på Stadsracet med några kompisar. Jag bara orkar inte följa med, det är dåligt väder och jag ska inte dricka sprit så för min del blir det inte så party. Ska stanna hemma och ta hand om min kropp istället, behöver nog vila lite mer än jag gjort i veckan.

Just nu sitter jag i sängen och kollar på So you think you can dance. Snart ska jag sätta igång och planera upp ett svenskavsnitt utifrån Sandor/Ida, som min åtta ska läsa v 37. En mycket bra bok! Lagom tonårspinsam. Efter det ska jag rätta sjuornas diagnoser i svenska och engelska. Föräldramöte på onsdag, skulle vara skönt att kunna presentera resultatet då. Om jag hinner.

Imorrn kommer Emma hit för lite efterlängtad shopping. Jag är så sugen på nya skor, smink, kläder mm så jag snart svimmar! Det känns konstigt nog mycket viktigare att vara fräscht klädd nu när jag är med barn än när jag inte var det. Fast det är klart att det är kul att vara snyggt klädd nu när jag inte är tjock längre... Magen är också under kontroll, den är bara hård och elegant än så länge. Armar, ben, rygg och kinder har smalnat av synligt. Det känns verkligen som om lilla Knyttet suger åt sig min övervikt. Nu går jag inte ner nåt mer i vikt heller, men hon blir tyngre och tyngre. (Jag har ju inte gått upp nåt heller, men står i alla fall still.) Så egentligen går jag ner i fett och upp i bebis. Kan inte säga att jag deppar över det, det var väldigt skönt att prata med nya barnmorskan som inte heller var orolig.

Kommentarer
Postat av: Moa

ner i fett och upp i bebis:) Det var det roligaste jag hört!!!

2009-08-30 @ 22:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0