Gårdagen

Dagens bästa: MOA HÖRDE AV SIG! Och hon har fått jobb i Stockholm så från och med nu har vi en häftig kompis i Stockholm! (Här kanske jag borde deppa lite över hur tomt det kommer bli, men vi har inte riktigt den stilen. När jag berättade att jag var med barn svarade Moa typ: "Grattis! Då har vi fyllechaffis ett år!" Fast det är klart att det kommer bli tomt...ensamt... Men en kompis med lägenhet i Stockholm är inte fy skam det heller! Och man kan ju ringa och chatta.)

Håller redan på att planera när man kan åka och hälsa på, hon kanske behöver komma i ordning lite först. Och jag vill gärna ha lön innan! Tänk vilka fräna mammakläder jag kommer hitta där! Och vi måste hänga på Stureplan, för det gjorde alltid jag och Nett när vi var unga och hippa. Fast kommer man in nånstans med gravidmage? Nu går den ju inte att dölja... :)

Resten av dagen var också bra! Var på stan en sväng och letade kuddfodral till den skogsgröna fåtöljen. Hittade inga. Inte ens Indiska har enbart kuddfodral längre. Men köpte en duk i alla fall, och gipspluggar och presenter till Izabelles kalas. Gick loss på Panduro, blir nog bra!

Sedan kom Jossan och lilla Clara, sju månader, på fika. Bullar! Fick höra massa intressanta saker om bebisar. Clara är jätteaktiv, hon står och kryper och är inte still en sekund. Steve lånade ut Poppes gamla lära-gåvagn till henne, hon blev superglad. De tog med vagnen hem, perfekt! En sak mindre att städa!

På kvällen åkte vi till Torgfesten i Kristinehamn och kollade på band. Middag först på Träslottet, tog en pasta för 69 kr! Skönt med vettiga priser. Tror att alla var nöjda med maten, så kan rekommendera stället. Vi missade tyvärr Noice, men såg Nanne Grönwall och 250 kg kärlek. Sedan var jag ganska matt i blodet, magen spände, ryggen och fötterna värkte och det fanns bara långbänkar att sitta på. Så vi packade ihop oss och drog hemåt redan vid tolv. Stötte på mitt ex på vägen till bilen, det kändes som att träffa en gammal kompis. På hemvägen ringde Mikaela, en annan gammal kompis som jag nästan tappat kontakten med. Så nu är vi back in business, ska träffas och luncha så fort vi kan. KUL!!!

Sammantaget hade jag en kanondag igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0