Blandat

Ligger i sängen i mitt nya Hello Kitty-nattlinne från Ullaredshoppingen. Filosoferar lite, läser bloggar och känner bebisen sparka. Det är mysigt och creepy på samma gång, tänk att det växer ett barn i mig...

Känns lite deppigt att sommaren går mot sitt slut. Fast det har varit härligt, hela året har varit overkligt bra. Men allt går mot sitt slut, snart dags att börja jobba igen. Det ljuva livet byts mot stress och ångest. Hoppas att det inte blir så mycket tjafs i arbetslaget, och att eleverna är normala. Jag inser ju att mycket kommer förändras i höst, särskilt som jag är så trött redan nu. Jag kommer inte kunna springa runt och serva eleverna lika mycket som vanligt. Kommer satsa på att hålla mig flytande och sätta rättvisa betyg, men mer blir det nog inte. Orkar inte med massa extragrejor. Man är lärare, inte lektant!

Vet inte riktigt hur mitt sociala liv kommer se ut heller, nu när det verkar som om älskade Moan stannar i Stockholm. Hon har chans att få behålla sitt sommarjobb, och verkar trivas bra där. Men det är bara hörsägen, vi får se vad som händer. Ska man se det positivt så är det ju alltid fränt med en kompis i Stockholm! Hör av dig, Moa, har försökt ringa dig!

Jag har ju Emma kvar nästan nästgårds, och Pernilla som ska flytta till Karlskoga. Jag kommer nog ha fullt upp! Sen är jag ju lat som en sengångare också, och kommer säkert vara utmattad efter jobbet. Fast har planerat att simma en gång i veckan i Kristinehamn, efter jobbet. Behöver röra på mig och nu när foglossningen blivit bättre så tänker jag simma så länge jag kan. Det är ju så skönt! Och det räknas som friskvård så kommunen betalar.

Jag har fruktansvärt mycket att göra den här veckan, men absolut ingen ork. Skulle helst vilja ligga i sängen hela dagen. Och äta bullar! Har hittills gått ner 5,7 kg i vikt, och gått upp noll. Bebisen väger runt ett kilo inklusive allt, så egentligen har jag tappat över sex kg fett. Mår fortfarande illa i perioder och är osugen på mat, men det har blivit mycket bättre. Har börjat äta bra saker för bebisen, t ex vitaminer, folsyra och järn. Tar tranbärstabletter mot urinvägsinfektion. Äter fil och yoghurt för att få i mig kalcium fast jag tycker att det är vidrigt. Om jag bodde själv skulle jag leva på mackor och gröt, pulversoppor, frukt och bullar. Inget svårlagat! Tur att jag har Steve och Poppe så kosten blir mer sammansatt. Ikväll fick jag t ex kladdkaka! (Kakao är en rostad böna. Smör innehåller kalcium= bara nyttigheter!)

Nu ska jag försöka sova, ska fika på ett mysigt café med Emma imorrn, nice... Godnatt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0