Barnfri långhelg

Första barnlediga helgen på en månad! Pga vissa justeringar av hämtningar och lämningar så har vi haft Poppe tre helger på raken. Inte för att det spelar nån roll, på sommaren är ju alla dagar lördagsaktiga. Men nu när Steve börjat jobba igen ska det bli skönt att vara lediga ihop, och ladda inför nästa vecka. Då börjar jag jobba, första gången på 14 månader. Ja, förutom extrajobben då, och pluggandet. Måndagen den 17 augusti dyker eleverna upp. Det ska bli både trevligt och pirrigt att träffa dem. Jag är ju inte på topp rent orkesmässigt, humöret är lite si och så och jag blir utmattad fort. Hoppas att de kan ta hänsyn till mig, och att jag inte jobbar ihjäl mig.

Våra romantiska planer för helgen är att - jobba! Han sitter med sina experiment tror jag, och jag ska skriva uppsats i lingvistik. Det går så segt så jag kräks! Men bara jag kommer igång ordentligt så kommer det gå fort, det vet jag!

Vi borde kanske hitta på något mysigt också, kanske kan gå ut och äta middag? Nu är lägenheten i princip fixad, förutom kökstapeten, så man får inte panik över alla saker längre. Äntligen! Har förresten löst problemet med de skogsgröna dynorna i fåtöljen, kastade över ett mörkblått överkast så att de inte syns. Nya överdrag till prydnadskuddarna och vi är i hamn! Det är ju praktiskt att ha ett överdrag med tanke på liten hårande kisse och kräkande baby, klä om den får bli ett senare projekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0