Utflykt

Idag hade jag tenta i språkfärdighet, jag skrev en argumenterande text om skolmat. Jo, det är säkert, ett spännande och upprörande ämne. (Vi fick inte välja själva.) Sedan åkte jag till IKEA med en kompis för att shoppa till hennes nya lägenhet. Och då blev jag bjuden på lunch, snällt va? Aaahhh...

Jag köpte fem nya krukväxter, en vas, en äppelklyftare och sex plastmuggar. Två krukor också. Och en ny kattkorg till Samson, han ligger i en kartong nu och det ser så fattigt ut.

Nu ska jag vila lite, och ikväll får vi storfrämmat! Moa och Sofia kommer!

Kommentarer
Postat av: Martino

Tips från coachen:

150g smör eller margarin

5dl mjölk

50g jäst för söta degar

1dl socker

1/2tsk salt

ev 2sk stött kardemumma

850g Kungsör*** kärnvetemjöl

Fyllning: 100g rumsvarmt smör eller margarin, 1dl socker, 2msk kanel.

Mixa, blanda, stonka o jobba hårt med blandningen o du har en date.

2009-04-17 @ 19:00:20
Postat av: Moa

Varför berättade du inget om äppelgrejen? Lät ju jättespännande...

2009-04-18 @ 00:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0