Den stora tröttheten

Hade en trevlig dag igår! Efter frukost åkte vi till farmor och farfar i Kristinehamn med Poppe, cykel och allt. Blev bjudna på god lunch och fika, och var ute på promenad. Jag, Poppe och farmor åkte förbi mitt nya favvohus och inspekterade trädgården. Det ligger så himla bra, är lagom stort och nära till allt. Vreten heter gatan. Det betyder "lilla åkern", ett passande indiannamn. Men vi får se, som sagt är Steve inte med på det än. Poppe gillade det, han provcyklade utanför. Det är bilfritt runtom. Ingen grann-insyn, bara från cykelvägarna. Suck...

Efter farmorsbesöket var vi trötta allihop och bara tog det lugnt. Åt rester från grillningen ute på balkongen, himla mysigt! Sen gick jag och la mig när klockan var typ åtta, och orkade inte upp nåt mer. Har varit vaken och haft ont i magen i natt, det värkte i "tjejmagen". Bra, Knyttet, väx!!

I natt drömde jag för första gången att jag var gravid, att jag hade stor mage och så. Och att det var dags att föda men ingen bebis ville ut. Faktiskt ganska mysigt! Har hittat en sida som visar ungefär hur magen växer.Först då insåg jag på riktigt hur stor man faktiskt blir. Och jag är ju stor redan innan, så jag kommer få en jättemage! Är INTE sugen på att pendla till jobbet i höst, ännu ett skäl att flytta. Funderade lite på en övernattningslägenhet i Kristinehamn, men det känns så konstigt. Vill ju inte vara särbo med min älskling... Men det är TBC (to be continued, inte lungsjukdom).

Kommentarer
Postat av: Stefan

Men tänk positivt , du får du åka på sätet längst fram i bussen eller sitta på specialsätena i tåget som är till för handikapade och gravida. Tänk dig vad priviligerad du kommer känna dig då!

2009-04-28 @ 19:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0